Analýza výkonu HELIOS Green
Nabízíme službu provedení výkonové analýzy HELIOS Green.
Pokud se potýkáte s výkonovými problémy a nedaří se vám nalézt jejich příčinu, můžeme vám pomoci s řešením tohoto problému.
Co nabízíme?
Rychlé určení příčin potíží a vypracování návrhu na jejich řešení, díky tomu, že máme:
- Vlastní metodiku pro identifikaci problémů na zakázkách používajících HELIOS Green
- Dlouhodobé zkušenosti s laděním provozu HELIOS Green na zakázkách s velkými objemy dat
- Detailní znalosti principů fungování HELIOS Green
- Zkušenosti s komunikací s klíčovými uživateli a správci systému
Jak postupujeme
Sejdeme se s implementátorem a zjistíme:
- Popis problémů na zakázce
- Jaké moduly jsou nasazeny
- Počet uživatelů
- Míru integrace na okolní systémy
- Realizované dovývoje a specifické funkcionality
- Obecné informace o zakázce a vážnost situace
Sejdeme se se zákazníkem a zjistíme:
- Popis problémů na zakázce z pohledu zákazníka
- Informace o problémových procesech
- Informace o HW a SW od správce
- Informace o způsobu správy HELIOSu
Provedeme analýzu HW a SW prostředí na zakázce:
- Verze Windows Serveru a SQL Serveru
- HW parametry (RAM, CPU) serverů
- Parametry úložiště databáze
- Instalované aplikace na serverech
- Konfigurace SQL serveru
Změříme výkon HELIOSu
- Po dohodě se zákazníkem a implementátorem je stanoveno vhodné období pro komplexní monitoring SQL Serveru
- Uživatelé vytvářejí subjektivní log problémů
Vyhodnotíme zjištěné informace a naměřené údaje
Jaké informace dostanete?
Výsledkem analýzy bude zpráva popisující aktuální stav HELIOS Green na zakázce:
- Vyhodnocení zátěže, využití a konfigurace SQL Serveru
- Vyhodnocení stavu indexů na databázi
- Chybějící indexy
- Zbytečné nebo chybně navržené indexy
- Seznam neoptimálních dotazů z vysokou zátěží
- Zdroj těchto dotazů (filtr, šablona, funkce, externí systémy)
- Příčiny blokování a deadlocků
- Příčiny problémů zaznamenané v uživatelském logu
- Informace o nevhodné implementaci v .NET
- Případné další nevhodné postupy z hlediska správy HELIOSu a zejména databáze
Součástí zprávy je i návrh opatření, která je potřeba provést k nápravě problémů.
Tuto závěrečnou zprávu s návrhy opatření projednáme s implementátorem i zákazníkem a provedeme optimalizaci navrženou ve zprávě.
Většinou se jedná o:
- Optimalizace indexů
- Optimalizace dotazů (šablon, filtrů, funkcí, uložených procedur, pohledů)
- Návrh optimalizace problematických procesů
- Návrh úprav implementace v .NET
V případě potřeby proběhne v průběhu optimalizace i konzultace s koncovými uživateli
Problém zpravidla není způsoben pouze jedním faktorem, ale většinou jde o kombinaci více různých, mnohdy zdánlivě nesouvisejících příčin.
Snažíme se tedy o komplexní pohled a odhalení případných souvislostí s dalšími procesy, funkcionalitami a nastaveními celého systému.
Jak dlouho to bude celé trvat?
Celá akce je rozdělena do 3 kroků:
- Sledování provozu a měření výkonu
- Cca 14 – 30 dnů
- závisí na stavu a obchodních procesech na zakázce
- Vypracování zprávy
- Cca 3-4 dny, záleží na rozsahu
- Optimalizace
- Doba závisí na počtu a typu nalezených problémů
Celkově je třeba počítat s obdobím 30 – 60 dnů, kdy budou probíhat dílčí práce.
Co bude následovat?
Do budoucna je třeba počítat s tím, že nejde o jednorázovou akci.
I nadále je potřeba pravidelně sledovat a analyzovat stav databáze, zejména při změnách v procesech, dovývojích, integraci dalších systémů apod.
Jsme připraveni provést opakovanou kontrolu stavu na zakázce.